Chcete upozornit lidi na svůj produkt nebo na svou službu a rozšířit tak svou zákaznickou základnu? Na českém trhu je hned několik možností, jak to udělat. V článku vám jich přinášíme hned několik.
Sociální sítě – hnízdo potenciálních zákazníků
První s čím můžete začít jsou sociální sítě. Možnosti jsou téměř nekonečné. Vyberte si ty, které vás nejvíce baví a začněte tvořit kvalitní obsah. Chcete upoutat pozornost co nejvíce potenciálních zákazníků, jde tedy o to, tvořit dostatečné množství obsahu v dostatečné kvalitě. Pokud za propagaci na sociálních sítích nechcete platit, musíte tvořit kvalitnější obsah. Sledujte účty, které vás baví a učte se od nich. Vzdělávacích materiálů je na internetu spousta, začněte konzumovat obsah, který vás posune dál.
Efektivní placený marketing
Pokud chcete, aby bylo bylo získávání nových zákazníků efektivnější, bude třeba za propagaci na sociálních sítích začít platit. Nemusí to být velké částky, už díky nízké finanční investici se získávání nových zákazníků výrazně zefektivní. V tomto případě bude dobré, když se dovzděláte v oblasti tzv. PPC marketingu. PPC znamená Pay Per Click (= platba za kliknutí). Za tuto reklamu platíte většinou jen tehdy, když nějaký potenciální zákazník projeví zájem o vaši nabídku tím, že na ni klikne. Oproti klasickému marketingu tedy můžete za poměrně malý rozpočet dosáhnout efektivní propagace.
Síla doporučení je veliká
Chvilku to trvá, než si vybudujete základnu spokojených zákazníků, ale jejich doporučení pak bude marketingové zlato. Spokojený zákazník neznamená jen odměnu za dobře odvedenou práci v podobě pocitu, ale také obchodník v převleku. Na doporučení zákazníci hodně dají, a tak požádejte minulé zákazníky o napsání krátké reference, sdílení na sociálních sítích nebo také jen tak u kafe s přáteli. Lidé potřebují potvrzení, že si vybírají správně a proto má doporučení takovou sílu.
Buďte vidět i jinde
Dostaňte své produkty třeba na slevové portály nebo na jiné portály, které sdružují produkty jako jsou ty vaše. Slevových portálů je v Česku hned několik (například Slevomat a mnoho dalších). Každý s těchto portálů má vlastní podmínky, ale jde především o to, že takovýto portál má mnohem větší základnu potenciálních zákazníků, kterým se váš produkt může zobrazit a tudíž existuje i daleko větší šance, že si váš produkt někdo koupí. V takovémto případě nabízíte produkt za sníženou cenu a prodejní portál si běžně bere z ceny část marže.
Strategií, jak zaujmout nové zákazníky je samozřejmě bezpočet. Toto je pouze pár tipů, kde můžete začít. Nebojte se vyzkoušet jich co nejvíc. Učte se, inspirujte se u ostatních a začněte co nejdřív.
Doufáme, že vás náš článek inspiroval. Dejte nám vědět do komentářů, jaké další tipy a triky by se vám hodily, budeme rádi :). Sledujte nás také na Facebooku i na Instagramu, ať vám neutečou žádné novinky!
Jste-li přímo poskytovatelem služeb a přejete si využít dalšího reklamního kanálu k rozšíření povědomí o vaší nabídce, pokračujte na tento odkaz.